strona głównakontaktmapa strony
strona główna
jak to działa?
dostępne adresy
dodatkowe usługi
dlaczego warto?
słowniczek
Kilka podstawowych pojęć przybliżających pozycjonowanie:

Pozycjonowanie - najkrócej ujmując pozycjonowanie polega na ustawianiu stron w wyszukiwarkach na wysokich pozycjach po wpisaniu słów kluczowych związanych z tematyką strony. Pozycjonowanie jest najprostszą jak i najskuteczniejszą formą promocji strony w Internecie - blisko 80% ruchu w polskim Internecie generują wyszukiwarki. Tak więc reklama strony poprzez pozycjonowanie jest rozwiązaniem na problemy z oglądalnością.

Optymalizacja - jest to przebudowa strony, pod kątem robotów wyszukiwarek.

Linki sponsorowane - są to linki pojawiające się z boku wyników wyszukiwania, lub na samej górze wyników, jest to forma płatnej reklamy w wyszukiwarkach.

Frazy kluczowe - jest to wyraz lub ciąg wyrazów, opisujący w sposób jednoznaczny, szukaną ofertę lub usługę np.: "kurs języka angielskiego".

Content - w dosłownym tłumaczeniu: zawartość witryny, czyli teksty, grafiki itp.

Page Rank - algorytm Google, obliczający wartośc danej strony, posiada zakres od 0 do 10.

SERP - Search Engine Results Position - wyniki wyszukiwania danej frazy kluczowej w wyszukiwarce, czyli to co wyświetla nam wyszukiwarka.

Strona statyczna - strona zbudowana w html lub flash, na której informacje nie są zmieniane lub zmieniane są bardzo rzadko.

Strona dynamiczna - strona projektowana w php/perl + mysql, gdzie prezentowane dane zmieniane są bardzo często np. wiadomości, artykuły, newsy etc.